Deelnemerservaring
Buiten sporten
Sporten in een fitnesszaal
Stichting Didit deed mee aan de Breakout Run

Ervaringen deelnemers

Inmiddels zijn de eerste deelnemers van Didit klaar met hun traject! Eind augustus 2016 hebben de eerste deelnemers afscheid genomen van Didit.

 

Fitter na de training

Chantal studeert bedrijfskunde MER en was één van de deelnemers van Didit. Zij begon in maart 2016 aan haar traject nadat een vriendinnetje over Didit had gelezen en haar wees op het bericht. Chantal vertelt over haar traject: "Ik heb inmiddels veel geleerd bij Didit. Veel oefeningen kende ik niet en/of voerde ik niet goed uit. Daarbij merk ik dat ik me na een training wat fitter voel."

 

Dit wordt beaamd door Lotte, die in september 2016 begonnen is aan een traject bij Didit: "Ik heb altijd gesport sinds ik hoorde dat ik Crohn had, hierdoor voelde ik mij fitter en minder moe. Vorig jaar kreeg ik echter een zware opvlamming van de Crohn en kreeg ik ook de ziekte van Pfeiffer. Toen ik langzaamaan weer beter werd, realiseerde ik me dat mijn lijf echt was veranderd. Na ongeveer vier maanden meesporten met de groep bij Didit is sporten weer leuk geworden!"

 

Afwisselende trainingen

In een groep van vijf jongeren trainen zowel Chantal als Lotte iedere dinsdag- en donderdagavond bij Didit. "Meestal doen we een circuitje met verschillende oefeningen voor verschillende spiergroepen. Armoefeningen, beenoefeningen, buikoefeningen, etc. Tevens is er om de twee weken een gasttraining: van voetbal tot pilates, het is dus heel verschillend", zegt Chantal.

 

Aan het begin, halverwege en aan het einde van een traject worden alle deelnemers getest op fitheid en vullen zij een vragenlijst in over vermoeidheidsklachten en de kwaliteit van leven. Zo kunnen zowel de deelnemers als de trainers zien of er vooruitgang geboekt wordt.

 

Sporten op slechte dagen

Natuurlijk heeft niet iedereen altijd zin om te gaan trainen. Chantal herkent dit: "Nu ik vakantie heb, merk ik dat ik liever de hele dag lekker op de bank lig of in de zon. Door toch naar een training te gaan merk ik dat ik na die training opgewekter en fitter ben dan ervoor."

 

Ook kan het zijn dat een deelnemer een slechte dag heeft of erg moe is en dat daardoor de training niet zo lekker gaat. Toch hoeft dat volgens Lotte geen probleem te zijn, doordat je niet hoeft te sporten op een tempo dat te hoog ligt: "ik hoef ook niet uit te leggen aan de groep waarom ik op een lager pitje sport. Je hoeft aan niemand verantwoording af te leggen over je situatie." Een andere deelnemer van Didit zei hierover: "Het fijne aan het sporttraject, is dat alle deelnemers een chronische ziekte hebben. Niet dat we het hier veel over hebben of dat ik ze van iedereen ken, maar je hoeft je gewoon niet te schamen als die laatste oefening net even te veel voor je is. Verder wordt er rekening gehouden met als het even minder gaat, je erg moe bent of je gewoon je dag niet hebt. Heel fijn!"

 

Lees het gehele gesprek met Lotte hier.

 

Gratis en vrijblijvende intake

Wil je ook persoonlijk beweegadvies en aan je conditie en spierkracht werken? Schrijf je dan hieronder in voor de gratis en vrijblijvende intake van Didit. Na de intake kun je beslissen of je deel wil nemen aan een volledig traject.

'Ik ben na een training opgewekter en fitter

dan ervoor'

 

- Deelnemer Didit

'Je hoeft je gewoon niet te schamen als de laatste oefening even teveel

voor je is.'

 

- Deelnemer Didit

'Ik vind het fijn dat ik kan sporten op mijn eigen niveau.'

 

- Deelnemer Didit

'De trainingen mogen van mij zelfs langer duren dan één uur per keer!'

 

- Deelnemer Didit

'De oefeningen zijn leuk en de afwisseling met gastlessen maakt de trainingen interessant.'

 

- Deelnemer Didit

'Ik hoef nu niet te sporten op een tempo dat

te hoog ligt!'

 

- Lotte, deelnemer Didit

'Ik vind de begeleiding motiverend en de groep maakt het sporten nóg leuker!'

 

- Deelnemer Didit

Partners van Didit

Fonds NutsOhra steunt stichting Didit

Copyright © All Rights Reserved